... to jen jeho blog postihla cestovatelská nemoc. Ta se projevuje tak, že dokud je člověk v cizině, tak píše o106, a když se vrátí, najednou nemá o čem psát. A nejsem typický bloger, který píše kdykoliv o čemkoliv (zkoušel jsem to, nejde mi to). Takže píšu jen když mám potřebu. A taková potřeba zrovna teď přišla. První článek po delší době musí být rekapitulační. To abyste, milí čtenáři, věděli, že jsem na půl roku nezmizel ze světa, jen jsem o své existenci neměl potřebu psát.
Tedy před půl rokem jsem se vrátil z Toulouse. Od té doby:
- Stihl jsem se přestěhovat do Prahy. S Pylmičkou si užíváme společného soužití:-) A z okna máme krásný výhled na Prahu, jen se podívejte na fotky.
-
Spolu s promotýmem z rektorátu {slovo} jsem objížděl střední školy v rámci projektu Sedm statečných. To bylo moc fajn. Tedy do doby, než jsem zjistil, že jestli chci vyrobit diplomku a odpromovat, tak s tím musím skončit.
-
A tak se diplomka na dlouhou dobu stala hlavní náplní mých dní. Nocí naštěstí ne, alespoň ne všech:-)
Tedy počítal jsem vlastní frekvence a flutter ocasních ploch větroně. Ještě co jsou vlastní frekvence a flutter, že?
Tedy vlastní frekvence = rezonanční frekvence. Co uděláte, když chcete rozhoupat auto? Začnete do něj tlačit, tahat a šťouchat. A zjistíte, že pokud do něj šťoucháte v určitém rytmu (s určitou frekvencí), tak se najednou rozhoupává docela snadno. Když budete šťouchat pomaleji a nebo rychleji, nepůjde to tak dobře. To proto, že každá konstrukce má frekvenci, která ji snadno rozhýbává. To, co u auta rozhýbáváte, jsou převážně tlumiče a pérování. A teď ten flutter. To je rezonanční chování s uvážením proudění vzduchu. Proud vzduchu obecně může tlumit nebo naopak rozhýbávat (budit) cokoliv, co se v něm vyskytne. Problém je, když proud vzduchu rozkmitá konstrukci letadla tak, že konstrukce to kmitání nedokáže vydržet... a rozpadne se. Já jsem počítal, kdy se takhle začnou rozkmitávat ocasní plochy větroně.
Dopadlo to dobře:-) Jak pro větroň, tak pro mě. Diplomku jsem úspěšně obhájil, státní zkoušku složil, takže jsem inženýrem.
-
Celé to znamená, že je ze mě pracující člověk. Teď navrhuju zkušební stroje (trhačky, cyklovačky a další zkoušečky) ve firmě Inova Praha. Teda navrhuju... zatím se učím:-)
-
No a do toho provádím pár nepodstatných drobností jako je lítání s pokojovým vrtulníkem, který jsem dostal za promoci, překládání blogovacího systému Serendipity do češtiny (to je program, na kterém běhá tenhle blog), a tak podobně.